آخرین اخبار
کد مطلب: 80134
وزارت ارشاد براي تبليغ حق مقابل باطل و ارائه چهره حقيقي جمهوري اسلامي کوشش کند
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1782
به گزارش سلام لردگان، در تاريخ 1368.03.15 يک روز پس از ارتحال حضرت امام خمينى(ره)، متن وصيتنامه، حسب‌الامر ايشان به وسيله رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آيت‌الله خامنه‏‌اى در مجلس خبرگان براى نخستين بار مفتوح و قرائت گرديد.

گزارش کامل اين جلسه از طريق رسانه‏‌هاى گروهى پخش شد و متن دستخط وصيتنامه نيز در اختيار امت اسلامى قرار گرفت.
 
وصيتنامه امام خمينى(ره) چشمه حکمتى است که از دل مصفا و الهى آن حضرت جوشيده و بر قلم مبارکش جارى گرديده تا حجّتى ديگر بر تبيين سيره عملى آن بزرگوار باشد و راه را پيشاپيش، بر همه شبهات و ترديدها و القائات خنّاسان مسدود کند.

امام خمينى(ره) نگارش وصيتنامه سياسى و الهى خويش را که در حقيقت پيام جاويد و خلاصه همه وصايا و پيام هاى زندگى ايشان است- در تاريخ 26 بهمن 1361 به پايان رسانده و نسخه‌اى از آن را طى پيامى به تاريخ 22 تير 1362 نزد خبرگان اولين دوره مجلس خبرگان رهبرى به امانت سپردند.

متن کامل وصيتنامه امام خمينى(ره)، به عنوان پيام جاودانه ايشان در جلد پايانى صحيفه امام(به عنوان آخرين سند) درج شده است.

وصيت به وزارت ارشاد

وصيت اينجانب به وزارت ارشاد در همه اعصار خصوصاً عصر حاضر كه ويژگي خاصي دارد، آن است كه براي تبليغ حق مقابل باطل و ارائه چهره حقيقي جمهوري اسلامي كوشش كنند.

ما اكنون، در اين زمان كه دست ابرقدرت‌ها را از كشور خود كوتاه كرديم، مورد تهاجم تبليغاتي تمام رسانه‌هاي گروهي وابسته به قدرت‌هاي بزرگ هستيم. چه دروغ‌ها و تهمت‌ها كه گويندگان و نويسندگان وابسته به ابرقدرت‌ها به اين جمهوري اسلامي نوپا نزده و نمي‌زنند.

مع‌الأسف اكثر دولت‌هاي منطقه اسلامي كه به حكم اسلام بايد دست اخوت به ما دهند، به عداوت با ما و اسلام برخاسته‌اند و همه در خدمت جهانخواران از هر طرف به ما هجوم آورده‌اند و قدرت تبليغاتي ما بسيار ضعيف و ناتوان است و مي‌دانيد كه امروز جهان روي تبليغات مي‌چرخد. و با كمال تأسف، نويسندگان به اصطلاح روشنفكر كه به سوي يكي از دو قطب گرايش دارند، به جاي آنكه در فكر استقلال و آزادي كشور و ملت خود باشند، خود‌خواهي‌ها و فرصت‌طلبي‌ها و انحصارجويي‌ها به آنان مجال نمي‌دهد كه لحظه‌اي تفكر نمايند و مصالح كشور و ملت خود را در نظر بگيرند، و مقايسه بين آزادي و استقلال را در اين جمهوري با رژيم ستمگر سابق نمايند و زندگي شرافتمندانه ارزنده را توأم با بعض آنچه را كه از دست داده‌اند، كه رفاه و عيش‌زدگي است، با آنچه از رژيم ستمشاهي دريافت مي‌كردند توأم با وابستگي و نوكرمآبي و ثناجويي‌ و مداحي از جرثومه‌هاي فساد و معادن ظلم و فحشا بسنجند؛ و از تهمت‌ها و نارواها به اين جمهوري تازه تولد يافته دست بكشند و با ملت و دولت در صف واحد بر ضد طاغوتيان و ستم‌پيشگان زبان‌ها و قلم‌ها را به كار بگيرند.

و مسئله تبليغ تنها به عهده وزارت ارشاد نيست بلكه وظيفه همه دانشمندان و گويندگان و نويسندگان و هنرمندان است. بايد وزارت خارجه كوشش كند تا سفارتخانه‌ها نشريات تبليغي داشته باشند و چهره نوراني اسلام را براي جهانيان روشن نمايند؛ كه اگر اين چهره با آن جمال جميل كه قرآن و سنت در همه ابعاد به آن دعوت كرده‌ از زير نقاب مخالفان اسلام و كج‌فهمي‌هاي دوستان خودنمايي نمايد، اسلام جهانگير خواهد شد و پرچم پرافتخار آن در همه جا به اهتزاز خواهد آمد. چه مصيبت‌بار و غم‌انگيز است كه مسلمانان متاعي دارند كه از صدر عالم تا نهايت آن نظير ندارد، نتوانسته‌اند اين گوهر گرانبها را كه هر انساني به فطرت آزاد خود طالب آن است عرضه كنند؛ بلكه خود نيز از آن غافل و به آن جاهلند و گاهي از آن فراري‌اند!

منبع. باشگاه خبرنگاران جوان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس